بیوگرافی روندا روزی

بیوگرافی روندا روزی

سایت اب کرین تقدیم میکند

بیوگرافی روندا روزی

روندا روزی ( راندا رزی Ronda Rousey ) یکی از مشهور ترین زنان ورزشکار دنیا و آمریکا می باشد. او بخاطر فعالیت خود در رشته جودو به یک اسطوره تبدیل شده است. اگر سری مبارزات آزاد و جودو جهان را دنبال کنید حتما به نام روندا روزی هم بر می خورید. او قهرمانی مبارزات جودو و هنرهای رزمی ترکیبی را در کارنامه خود دارد. مبارزه راندا روزی سبک ترکیبی از هنرهای مختلف رزمی است که توانسته دست بالاتر مبارزاتش با حریفان باشد. روندا روزی با 63 کیلو وزن ملقب به Arm Bar Assassin است که عده ای آن را بازو شکن یا قاتل بازو صدا می زنند. او دان 4 جودو را دارد اما در کنار آن ورزش های دیگری را نیز برای ساخت سبک مبارزه متفاوت خود به کار می گیرد. در این مقاله با بیوگرافی روندا روزی ، مبارزات و زندگی خصوصی اش آشنا می شوید.

بیوگرافی روندا روزی

 معرفی روندا روزی

نام روندا یا راندا توسط مادرش انتخاب شد. رزی متولد 1 فوریه سال 1987 در شهر ریورساید ایالت کالیفرنیا است و مادرش AnnMaria De Mars  نام دارد. روندا در دو تورنمنت جهانی جودو پیاپی مدال کسب کرد و یکی از پر افتخار ترین زنان آمریکایی محسوب می شود. این ورزش کار مشهور آمریکایی پدرش را در 8 سالگی از دست داد و از همان دوران رشته جودو را با جدیت دنبال کرد.

اولین مسابقه المپیک روندا در 17 سالگی او بود. در مسابقات المپیک آتن او جوانترین شرکت کننده معرفی شد. همان سال در مسابقات world junior رشته جودو توانست در مجارستان مدال طلا کسب کند. او در تورنمنت world junior موفق می شود در دو سال مدال کسب کند که کمتر آمریکایی ای به آن دست یافته است.

در سال 2008 در المپیک چین اولین زن آمریکایی بود که مدال برنز در رشته جودو به دست آورد.

روندا مدتی بعد در سال 2010 وارد mma شد و افتخاراتش با مبارزات آزاد رقم خود.

او در مبارزات آزاد با سبک های مختلفی حریفان خود را شکست می دهد و مدتی قهرمان کمپانی UFC بود. پس از آن با WWE قرارداد بست و به سراغ کشتی گیری رفت.

راندا روزی در سال 2017 با تراویز براون وارد زندگی مشترک شد.

او اکنون مبارزه را کنار گذاشته است و با همسر و فرزند خود در لس آنجلس وقت می گذراند.

 معرفی روندا روزی

تکنیک روندا روزی در مبارزات آزاد چگونه است؟

فن arm bar که یکی از تکنیک های مشهور روندا روزی در مبارزات است توانست او را به قهرمانی های زیادی برساند. او به شدت در امر مبارزه حرفه ای عمل می کرد بیشتر حریفانش را زیر یک دقیقه از رینگ بیرون می انداخت. یکی از ویژگی های او در مبارزات خونسردی و در عین حال عصبی کردن حریف بود. در طول مبارزات او همیشه بازوی قوی مبارزه بود و حریفان از این که با او درگیر شوند هراس داشتند.

 

 بررسی مبارزات سخت راندا روزی

راندا روزی به عنوان یک مبارز همه فن حریف مبارزات زیادی دارد که ما در ادامه این مقاله به مهمترین مبارزات این خانم مبارز می پردازیم.

مبارزه مقابل Liz Carmouche

راندا در بیست و سوم فوریه ۲۰۱۳  مقابل لیز کراموش در مسابقات UFC 157به میدان رفت. او در این مبارزه دست قدرتمند بازی بود و با فن آرم بار خود توانست لیز را شکست دهد. لیز در گذشته جز تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا بود ولی در این مسابقه مغلوب روندا روزی شد.

مبارزه مقابل Liz Carmouche

مبارزه مقابل Miesha Tate

شاید بتوان گفت یکی از سخت ترین مبارزات روندا روزی ، نبرد با میشا تیت بود. میشا تیت 2 بار با روندا روزی مبارزه کرده بود و برای بار دوم این مبارزه سنگین قهرمانی را برای روندا به بار آورد. آنها یک بار در کمپانی Strikeforce در مقابل هم ایستادند و بار دیگر  درUFC 168  به مصاف هم رفتند. میشا بعد از مبارزه از روندا بخاطر برنده شدنش تقدیر کرد.

 

مبارزه مقابل Sara McMann

اولین پیروزی راندا روزی در TKO زمانی رقم خورد که مقابل سارا مکمن به میدان رفت. این سری مسابقات که جز UFC170 بود بزرگان زیادی را در خود جای داده بود اما روندا توانست با غلبه بر سارا مکمن عنوان قهرمانی خود را به دست بیاورد. سارا مکمن کشتی گیر با سابقه و مدال آور المپیک بود که در این مبارزه شکست را پذیرفت. این نبرد که 1 دقیقه بیشتر طول نکشید نشان داد که روندا روزی بسیار بهتر از آن چیزی است که سایرین فکر می کنند.

مبارزه مقابل Sara McMann

مبارزه مقابل Alexis Davis

تاریخی ترین پیروزی روندا روزی زمانی بود که مقابل الکسیس دیویس قرار گرفت. این مبارزه در 5 ژوئیه 2014 بود و فقط 16 ثانیه طول کشید. این ناک اوت کردن حریف جایزه بهترین عملکرد UFC175 را برای راندا به ارمغان آورد. همچنین حرکت او عنوان بهترین ناک آوت سال 2014 را به خود اختصاص داد. الکسیس دیویس که جوجیتسو کار بود و کمربند مشکی این رشته را داشت در مقابل روندا اذعان کرد که واقعا او به خوبی و حرفه ای مبارزه می کند.

 

مبارزه مقابل Cat Zingano

کت زنگانو یکی از التیمتر فایتر های 18 بود که بخاطر مصدومیت نتوانست به مسابقات برسد. او 2 سال بعد به مصاف راندا روزی رفت و رکورد روزی در کوتاه ترین زمان مبارزه را شکست. در واقع روزی با 14 ثانیه مبارزه کت را ناک اوت کرد و تاریخ ساز یو اف سی شد. این اتفاق در 28 فوریه 2015 رخ داد. در این مبارزه که به مبارزه قوی ترین زنان جهان مشهور بود روندا روزی مقام قهرمانی را تصاحب کرد و نشان داد که این مقام را می تواند همچنان در اختیار داشته باشد. البته کت زنگانو بخاطر مصدومیت دو سال پیش خودش هنوز به عرصه باز نگشته بود و این نقطه قوتی در برد روندا محسوب می شد.

 

شکست روندا روزی از آماندا نونز

آماندا نونز ورزشکار رشته جودو و جوجیتسو برزیلی در مسابقه ای بزرگ روندا روزی را در 48 ثانیه ضربه فنی و ناک اوت کرد. این شکست بدترین شکست برای روزی بود. این مسابقه در 31 دسامبر 2016 رقم خورد و آماندا همچنان قهرمان مسابقات باقی ماند. شاید به جرات بتوان گفت روند زندگی روزی بعد از این شکست تغییر کرد.

شکست روندا روزی از آماندا نونز

روندا روزی در شبکه های اجتماعی

معمولا افراد مشهور در دنیای مجازی خیلی زود شناخته می شوند. روندا روزی هم جز افرادی است که فالو کنندگان زیادی دارد و بیش از 14 میلیون فالوور اینستاگرامی او همیشه عکس ها و فیلم هایش را می بینند. صفحه اینستاگرام روندا روزی به آدرس rondarousey کاملا عمومی در دسترسی مخاطبان است. او در این صفحه از زندگی شخصی و کارهایی که انجام می دهد فیلم و استوری می گذارد. روزی حالا مادر است و بیشتر وقتش را صرف بودن در کنار خانواده می کند. البته او در صفحه اینستاگرامش جدیدا ویدئو هایی از بازی های تفنگی قرار می دهد ولی به گفته خودش این فقط یک تفریح است.

 

حضور روندا روزی در فیلم سینمایی سریع و خشن 7

سری فیلم های سریع و خشن که پایه ثابت آن ون دیزل است به یکی از پر مخاطب ترین فیلم های سینما تبدیل شده است سبک اکشن هیجانی و پر از تعقیب و گریز این فیلم همه را مجذوب خود می کند. سال 2015 قسمت 7 این مجموعه به نمایش در آمد که مخاطبان زیادی را راهی سینما کرد.  در این قسمت حضور روندا روزی جلوه دیگری به فیلم داده بود.

امتیاز شما به این مطلب

منبع: ebkorean.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *